Czy dieta pomoże na obniżenie cholesterolu?

Powszechnie występującą chorobą cywilizacyjną, dotykającą co roku coraz więcej osób, jest wysoki poziom cholesterolu. Nie należy go w żadnym przypadku lekceważyć, ponieważ nieleczony ma katastrofalny wpływ na stan naszego zdrowia, będąc jednocześnie przyczyną wielu poważnych schorzeń. Są to przede wszystkim choroby serca i układu krwionośnego, niekiedy kończących się zawałem lub udarem mózgu. W takich przypadkach bardzo często pomaga mieszanka trzech ziół. Na taki stan rzeczy ma wpływ wiele czynników, a najczęstsze to niewłaściwy sposób odżywiania, całkowity brak aktywności fizycznej oraz palenie papierosów i nadużywanie alkoholu. Najwyższy więc czas to zmienić i rozpocząć walkę o swoje zdrowie, a pomóc w tym może potężny oręż, jakim jest skuteczna dieta na obniżenie cholesterolu. Wpływ toksyn na organizm – oczyszczanie jest tutaj kluczowe i to nie tylko ze względu na cholesterol. Jej stosowanie będzie niestety wymagało wielu wyrzeczeń i zmiany dotychczasowego menu, ale efekty, jakie można dzięki temu osiągnąć, są tego warte.

Należy przede wszystkim ograniczyć spożycie produktów bogatych w zły cholesterol LDL, a jeść więcej zawierających ten dobry, czyli HDL. Wyeliminować trzeba zwłaszcza większość tłuszczy pochodzenia zwierzęcego, smalec, tłuste wędliny, podroby i czerwone mięso, również w postaci przetworzonej np. parówek. Typowa dieta obniżająca cholesterol jest zbliżona do tej, jaką na co dzień spożywają mieszkańcy strefy śródziemnomorskiej – oni częściej odtruwają swój organizm, który jest przeciążony niezdrowym jedzeniem (tutaj przeczytacie więcej: http://zadbajowatrobe.pl/czytelnia/szybko-odtruc-organizm/). Musi być bogata w produkty pochodzenia roślinnego, oliwę z oliwek, oczywiście z pierwszego tłoczenia extra virgin oraz warzywa i owoce, w dużych ilościach i podawane na różne sposoby, w postaci sałatek lub gorących potraw. Niewskazane są również przetwory z pełnotłustego mleka, niektóre gatunki serów i twarogów, a masło lepiej jest zastąpić o wiele zdrowszą margaryna roślinną. Jajka można spożywać w ilości maksymalnie 3-4 tygodniowo, a białe pieczywo i wszelkiego rodzaju fast foody muszą natychmiast zniknąć z naszego jadłospisu. Miłośnicy kawy również powinni ograniczyć się do jednej filiżanki dziennie, a alkohol i papierosy są absolutnie zakazane. Również należy pokusić się o skuteczne zioła oczyszczające jelita.Dieta musi oczywiście zostać uzupełniona codzienną dawką ruchu na świeżym powietrzu, a jeśli wykażemy się konsekwencją w działaniu, to nasz cholesterol już po krótkim czasie będzie mieścił się w granicach dozwolonej normy.

Czy dieta pomoże na obniżenie cholesterolu?
5 (100%) 1 głos(ów)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *